Haber

TAKSİLERDE KABİN SEZONU: ÇOK TALEP ALIYORUZ

İstanbul Taksiciler ve Esnaf Odası Başkan Vekili Veli Yurt: Kurşun geçirmez kabinlerle ilgili yetkililerle görüşmelerimiz başladı.

Emine DERYA-Hazal Maharaja GÖKSUN-Yunus Emre YALÇIN- Emre Can URAN/ Soğukta üşümesin diye arabasına bindirdiği taksi şoförü Oğuz Erge’nin Delil Aysal tarafından öldürülmesinin ardından taksiciler kurşun geçirmez kabin istiyor araçlarda zorunlu olacak. Dolap üreticisi Ahmet Arslanoğlu, “Son dönemde yaşanan gasplardan dolayı çok fazla talep alıyoruz.” İstanbul Taksiciler ve Esnaf Odası Başkan Vekili Veli Yurt, “Kurşun geçirmez kabinlerle ilgili yetkililerle görüşmelerimiz başladı.” Bazı taksiciler taksilerine kabin yaptırmaya başlarken, taksi şoförü Gülden Bilge ise, “Mevcut kabinlerin daha dayanıklı, sağlıklı ve güvenli olmasını tercih ederim.”

Taksicilere yönelik şiddetin artması ve son olarak İzmir’de taksi şoförü Oğuz Erge’nin aracına bindirdiği Kanıt Aysal tarafından öldürülmesiyle taksicilerin güvenliği yeniden gündeme geldi. İstanbul Taksiciler ve Esnaf Odası Başkan Vekili Veli Yurt, “Kurşun geçirmez kabinlerle ilgili gerekli makamlarla görüşmelerimiz başladı.” söz konusu. Kabinli taksilere talepte artış olduğunu belirten işletme sahibi Ahmet Arslanoğlu, “Şu anda gasplar, yaralanmalar, hatta cinayetler ön plana çıktığı için kabinlere talep var. Aracın görünümünü bozmuyor. Müşteri arkadan içeri girdiğinde ön kısım şeffaf olduğu için rahatlıkla görebiliyor.” “Aslında sürücüyü önden arkaya kadar koruyor. Son dönemdeki gasplardan dolayı çok fazla talep alıyoruz.” söz konusu. Aracına 2020 yılında kabin taktırdığını söyleyen taksi şoförü Gülden Bilge, “Mevcut kabinlerin daha dayanıklı, sağlıklı ve güvenli olmasını tercih ederim.” Şeklinde konuştu.

“KURŞUN GEÇİRMEZ KABİN ÜZERİNDE ÇALIŞIYORUZ”

İşletme sahibi Ahmet Arslanoğlu, son dönemde kabin taksilere olan talebin arttığını söyledi. Arslanoğlu, “Önce korona virüsü önlemek için yaptık. Sonra malzemeyi daha da güçlendirdik. Eskiden ince ve kırılgandı. Bu talep üzerine bunları dikkate alarak kırılganlığını azaltıp esnek hale getirmek için farklı bir ürün kullandık. Pandeminin başlangıcından bu yana bine yakın taksiye kurduk. Ayrıca servis araçlarına ve özel araçlara da kurduk, ilgi görüyor. Şimdi koronavirüs bitince bu çalışmaları kaldırdılar. Bunlar haline geldi. Yetkili olaylar, yaralanma olayları ve hatta cinayet olayları gibi bir talep ön plana çıktı. Şu anda şehre yaklaşık 30-40 araç kuruldu. “Yurtdışından sipariş alıyoruz” dedi.

KORUMA AMAÇLI ÜRETTİĞİMİZ BİR ÜRÜN

Talep üzerine kurşun geçirmez kabin üretimi için de çalıştıklarını belirten Arslanoğlu, “Gasplara karışan kişiler, can güvenliği için ürünün darbeye dayanıklı olduğunu bildikleri için geri dönüş yapıyor. Bunu kullanan kişiler de geri dönüyor. Çıkardıkları ürünü iade ediyorlar. Bazen yenisini yaptırıyorlar. Şu anda ihtiyaç sahipleri tekrar arıyor.” Onlar başladı. Darbelere karşı dayanıklıdır, çekiç, ağır cisim ve bıçaklara karşı dayanıklıdır. Sadece kurşun geçirmez değil, bunun üzerinde de çalışıyoruz. Aracın görünümünü hiçbir şekilde bozmaz. Müşteri içeri girdiğinde şeffaf bir malzeme olduğu için ön tarafı rahatlıkla görebilir. Aslında önden sürücüden de görülebiliyor. Arka tarafı korur. Savunma amaçlı yaptığımız bir üründür. Son zamanlarda çok fazla gasp talebi alıyoruz. Üretime artık yeni talep geldiği için yaklaşık 10 gündür haberlerde yer alan gasp olaylarından dolayı talep arttı. Yaklaşık 30-40 araca talebimiz var. Kurşun geçirmezlik hakkında çok şey soruyorlar. Soygunlarda ölüm ve yaralanmalar her zaman silahlı tehditlerden kaynaklandığı için insanların tercihi kurşun geçirmez. “Onların da üzerinde çalışıyoruz” dedi.

“KABİN ARAÇ YÜKÜMLÜLÜĞÜ GETİRİLİRSE CAN GÜVENLİĞİ OLUR”

İstanbul Taksiciler ve Esnaf Odası Başkan Vekili Veli Yurt, “Şu anda yaşadığımız şoför ölümleri esnafımızı gerçekten üzmüştür. Can güvenliği konusunda çok büyük sıkıntılar yaşıyoruz. İstanbul büyük bir metropol. Yaklaşık 20 bin taksicimiz var” dedi. İstanbul’da taksiler ve 55 bin şoför çalışıyor ve bunların hiçbiri meslekte öldürülemez.” Güvenlik yok. Araçlarımızda kullandığımız kamera sistemleri ve acil durum butonları bulunmaktadır. Bu butonlarla da yardım isteyebiliriz; ancak yakın zamanda yaşadığımız bir taksici cinayetinde arkadan silah ateşlendiğinde korumasız kalıyor. Bu durumların önüne geçebilmek için İçişleri Bakanlığımızın bir genelgeyle kabinli araç kullanımını zorunlu hale getirmesi mümkün. “Çalışanlarımızın can güvenliği sağlanacak. Esasen İstanbul’daki esnafımız zor bir meslek yürütüyor. Büyükşehir Belediyesi’nin bu konuda alacağı kararlar da etkili olacak” dedi. Başkan Yardımcısı Yurt, “Ülke olarak ve dünya olarak pandemi yaşadık. O dönemde bir kabin yapıldı. Bu kabinler o dönemde müşteri ile taksi şoförünün iletişimini kesmek içindi ama ne yazık ki bunu yaptılar. Kurşun geçirmez özelliği yoktu. Sadece nefes dolaşımını kesmek için yapılmışlardı. Yine bu. Formu düşünerek kurşun geçirmez kabinler konusunda gerekli yetkililerle görüşmelere başladık. İstanbul’da da 8+1 taksi olarak hizmet veriyoruz. . Büyük hacimli araçlar. Bu araçlarla İstanbul halkına hizmet verdiğimizde şoför ile müşteri arasındaki koruma kabinini daha kolay kurabileceğimizi düşünüyoruz. 4+1 taksiler biraz daha zor. “Daha külfetli olabilir.” Ama 8+1 odalarda daha konforlu olacak” dedi.

“TEMEL AMAÇ İNSAN GÜVENLİĞİ”

Taksilerde kabin uygulamasını hukuki ve güvenlik açısından değerlendiren Avukat İyaz Çimen, “Yolcunun kullandığı ön koltuk veya arka koltuk kısımlarındaki özel alanla ilgili yapılabilecek iyileştirmeler ile konforun artırılması amaçlanıyor” dedi. haklarını kısıtlamak yerine hem sürücü hem de yolcu açısından güvenlik açısından gerçekten olumlu.” Dolayısıyla aslında kişilik haklarına yönelik saldırılardan ziyade hakların korunmasının geliştiğini söyleyebiliriz.

YOLCU TALEBİYLE KAPI KİLİTLEMESİ YAPILMALIDIR

Yolcu güvenliğine ilişkin konuşan Avukat Çimen, “Güvenlik amacıyla kapıların kilitlenmesi işleminde arkadaki yolcunun ya da öndeki yolcunun dışarı çıkmasını engelleyecek şekilde yapılıyorsa bu durum diyebiliriz. kişinin rızası ile yapılmalıdır. Burada asıl amaç kişinin güvenliğidir.” .

“DAHA İYİ ŞARTLARDA ÇALIŞMAK GEREKİYOR”

2019 yılından bu yana taksi şoförlüğü yapan ve 4 yıldır aracında kabin bulunduğunu belirten Gülden Bilge, “Yanlış hatırlamıyorsam pandemi döneminde 2020 yılında kabin taktırmıştım ve bu da aracımda kullandığım dördüncü kabin. deforme oldu, kırıldı, yıprandı ama aynısını tekrar yaptırdım. bunu pandemi döneminde yaptık. dönemde kullanmaya başladığımızda ilk olarak evimizde kullanmaya başladık. Hem kendi sağlığımız hem de hizmet verdiğimiz yolcular için. Ama güvenliğimiz sağlığımızdan çok daha önemli, ruh sağlığımız için daha gerekli, rahat ve güvenli seyahat edebilmemiz için. Daha iyi şartlarda çalışabilelim. Öyle olduğunu düşünüyorum. Hepimizin güvenliği açısından öncelikli olması gerektiğini düşünüyorum. Öncelikle şunu söyleyeyim, çarpma, kırma gibi olaylarda elbette caydırıcı olacaktır. ama silahlı soyguna uğrarsak caydırıcı olmaz, hayati tehlikemiz devam eder. Bu yüzden mevcut durumda kabinlerin daha sağlam, sağlıklı ve güvenli olmasını tercih ederim. Yolcuyu aldıktan sonra arka kapıları kilitlemem. İstanbul’un güvensiz bir bölgesinde çalışıyorsam yolcuyu kilitliyorum. Ya da yalnız kaldığımda, arabamda yolcu olmadığında ve İstanbul’un o ürkütücü sokaklarından geçmek zorunda kaldığımda kapılarımı kilitleyip yolculuğuma devam ediyorum. Birçok arkadaş araçlarından çıkarıp kullanmak istemedi ama gördüğünüz gibi şu an onlardan da talep var. Bunun bir an önce yasallaşması gerektiğini düşünüyorum” dedi.

“KABİN ARAÇLARIN PAZARA SUNULMASINI İSTİYORUZ”

Taksi şoförü Ömer Kaçmaz ise, “Son dönemde taksici camiasına karşı haksız uygulamalar yapılıyor. Yıllardır üzerinde çalışılan bir kabin meselesi var. Ne yazık ki ne hükümetimiz ne de belediyemiz bu konuyla ilgilenmiyor ve ön adım atmıyor. Güvenliğimizin sağlanması için bir an önce adım atılmalıdır.” Bu kabinli araçların piyasaya çıkmasını istiyoruz. Bu can güvenliğimiz açısından çok önemli. Şu anda kurulan kabinlerin ne kadar güvenli olduğu belli değil. Çünkü pandemi döneminde bakalitten yapılmışlardı. Darbeye veya silaha karşı koruma sağlayacak şekilde değildir. Artık bunun yapılmasını istiyoruz. Şu anda kullandığımız araçlara kabin koyduğumuzda boyum 1.85 ve bu arabayı kullanma şansım yok. Araçlarımız küçüktür. Bu kabinleri büyük arabalarda ve 8+1 sarı ve siyah araçlarda rahatlıkla uygulayabilirler. Buna uygun bir kabin istiyoruz. Bütün arkadaşlarımız bunu istiyor; bir an önce onaylanırsa çok iyi olur. “Mutlu oluruz” dedi.

“MÜŞTERİ ALIRKEN KORKMAYA BAŞLADIK”

Taksi şoförü Cemal Sağlam, “Bu kötü bir olay. Televizyonda izledik. Ekmeğimizin peşindeyiz. Kimseye zarar vermiyoruz, kınıyorum. Can güvenliğimiz yok. Kimlerle karşılaşacağımızı bilmiyoruz.” . Biz kulübe istiyoruz, yapılmasını istiyoruz.” Taksi şoförü Tayfun Ulaman ise, “Yaşanan olay bizi derinden üzdü. 25 yıldır taksi şoförlüğü yapıyorum. Taksiciler olarak müşteri kabul ederken korkmaya başladık. Hatta arabamıza binen arkadaşlardan da korkuyoruz. sağ tarafta. Bakanlığımız gereğini yapacak. Kabinin yapılmasını bekliyoruz. Sanırım artık çok geç. Devamını oku “Daha önce de gündemdeydi. Son olaylar büyük bir fark yarattı. Yapılırsa daha iyi olur. Krokiyi de çizdik. Bunun nasıl yapılabileceğini kendi aramızda konuştuk. Çelik kabin olarak daha güvenilir olacağını düşünüyorum” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu